about me #3



  Hai!. 


  Tak terasa sudah pun tahun 2019. Masa itu cepat berlalu. Lama juga aku, tak kemaskini blog aku ni.


  Sekarang ini aku masih berkerja. Tapi bukan sebagai barista. Aku sekarang berkerja di kedai bra. Tak perlulah aku bagi tahu di mana aku kerja. Huhu.. Mengenai gaji, alhamdullillah cukup. Kerja tak terok dan aku mempunyai bos yang baik. Gaji sikit tapi cukup, itu namanya rezeki.


  Aku berkahwin di usia 19 tahun. Yea", aku kahwin di usia yang sangat mudah. Sebenarnya itu bukan 1 penghalang. Sebab jodoh sudah di tentukan. Aku dengan suami, macam-macam kami lalui bersama hingga ke tahun ini. Dari aku tak berkerja, sekarang sudah pun berkerja. Dari tak ada duit, sekarang sudah ada simpanan. Dan alhamdulilah kami masih cukup untuk makan. Walaupun gaji sikit. Tapi aku dapat bagi mak aku setiap bulan dan dapat tolong suami aku. 


  Biarlah orang nak kata apa, asalkan aku tak pernah meminjam-minjam dan  tak menyusahkan orang. Sebab bagi aku itu adalah aib rumah tangga dan juga suami. Aku pun bukan sempurnah di mata siapa-siapa. Cukup aku dapat tolong ringankan beban suami aku. Semuanya pun akan jadi cukup. 


 
  Megenai anak, kami belum lagi di kurniakan  zuriat. Aku tak kisah orang nak cakap apa. Sebab semuanya dari Allah. Aku tak merancang," sebab aku tahu ini adalah ujian untuk kami berdua. Kalau ada rezeki, alhamdullilah. Kalau tak ada lagi, ini semuanya ada hikmanya.


        Kalau dengar cakap orang memang meyakitkan", lagi-lagi kalau jenis mulut tak bertapis. Sibuk hal keluarga orang, tapi keluarga sendiri, macam tongkang pecah.  Betulkan?.


Okeylah, cukup sampai sini ja dulu.
     



__________________________
    


Ulasan