Filem anime terbaik untuk ditonton: My Neighbor Totoro_



My Neighbor Totoro (となりのトトロ Tonari no Totoro), merupakan sebuah filem fantasi anime jepun 1988 yang diarahkan oleh Hayao Miyazaki dan dihasilkan oleh Studio Ghibli.

Filem ini, menceritakan kisah dua adik-beradik perempuan(Satsuki dan adiknya mei) yang baru berpindah bersama bapanya di sebuah perkampung. Ibu Satsuki dan mei di tahan di hospital kerana sakit. Sewaktu kakaknya(satsuki) pergi ke sekolah," Mei bersama bapanya di rumah. Ketika itu, mei bermain di luar rumah hingga bertemu dengan totoro kecil berwarna putih dan biru yang dalam perjalanan meninggal rumah baru mereka duduki. Mei mengikuti totoro kecil itu ke pokok besar yang berdekatan di rumah baru mereka duduki. Sehingga mei bertemu dengan totoro gergasi.








________________________________

Bagi aku Filem anime my neighbor totoro jalan ceritanya yang sangat menarik, penuh dengan fantasi, dan mengambarkan latar suasana perkampung di jepun. Filem anime ni, memang sesuai dengan semua lapisan umur. Anime ini juga ialah anime yang pertama aku paling sukakan dan tak pernah bosan nonton.


"Full movie nonton di bawa ini."





"Terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog aku.


____BYE_____




Ulasan