About me


Hai'. Salam perkenalan.

Oggy Callistha ialah nama gelaran aku dan bukanlah nama sebenar. Nama aku, Nur Fatiha Binti Haizam. Aku anak tunggal dan lahir pada 22 november di Hospital Temenggong Seri Maharaja Tun Ibrahim Kulai,Johor Bahru.

Ketika aku berumur 5 tahun, ibu aku telah membawa aku berpindah ke Tawau Sabah dan aku di besarkan di kampung Cekpoin. Bersekolah rendah di SK Balung Cocos, dan sekolah menengah di SMK Balung Tawau. 


Aku berketurunan Melayu kacukan bajau. Ibu aku berbangsa Bajau berasal dari (Pulau Sebatik) Tawau. Ayah aku berbangsa Melayu berasal dari Kluang Johor. 



Pada 14 Mac 2017 aku telah berkahwin dan menjadi seorang isteri pada usia yang mudah. Itulah yang di katakan ",ketentuan kerana Jodoh di tangan pencipta kita "Allah'.


Sekarang aku dan suami berkerja di Johor Bahru. Aku mempunyai impian, membawa ahli keluarga ku ke Tanah Mekah untuk menunaikan Umrah bersama mereka.


Aku mula menyertai blogger pada Tahun 2017, baru-baru ini. 





Ulasan