Filem anime terbaik untuk ditonton: Laputa Castle In The Sky_


"Laputa Castle In The Sky"


(天空の城ラピュタ  Tenkū no Shiro Rapyuta) Castle In The Sky ialah filem animasi jepun 1986 yang ditulis dan diarah oleh Hayao Miyazaki.



Filem animasi pengembaraan ini juga merupakan filem pertama dihasilkan dan diterbitkan oleh Studio Ghibli. Filem anime ini telah diedarkan oleh Toei kabushiki Kaisha.


Selain itu, filem animasi ini telah memenangi Animage Anime Grand Prix pada tahun 1986.



Sungguhpun tidak bermakna dalam bahasa Jepun nama"Laputa" datangnya dari buku pengarang Gulliver,Jonathan Swift.



Sheeta dan Pazu


Bagi aku, filem anime ini mempunyai ke unikan dan jalan cerita yang sangat menarik. Dalam cerita ini melatar belakangkan masyarakat pelombong suatu ketika dulu. Walaupun aku tak berapa pandai menilai, tapi filem anime castle in the sky mempunyai jalan cerita yang kita tak pernah terfikir pun.(ini hanya pendapat aku).

                 
                         
 Filem anime castle in the sky menceritakan tentang tamadun manusia membina bandar-bandar terapung dan kemudiannya musnah akibat satu malahpetaka. Memaksa rakyatnya, tinggal di daratan dengan pengecualian tunggal Laputa yang kekal di langit dan tersembunyi dalam ribut petir yang kuat. 

Seorang gadis bernama Sheeta(Lucita Toel Ur Laputa) mempunyai batu kristal Volucite miliknya yang membuatkan dirinya diburu oleh lanun Dola dan Muska. Kerana mereka mempercayai batu milik Sheeta itu, memiliki kuasa dan mampu menujukan di mana letaknya Laputa. 

Sehingga sheeta jatuh dari kapal dan batu kristalnya yang membuatkan dirinya terapung dan Sheeta ditemui oleh seorang budak lelaki bernama Pazu yang membantunya.




___________________________

"Full movie boleh nonton di bawa"


Video 001



Video 002



Video 003



Video 004



Video 005



Video 006



Video 007



Video 008



Video 009



Video 010



Video 011



Video 012



Video 013



Video 014



Video 015



Video 016



Video 017



Video 018



Video 019



Video 020



Video 021




Video 022





Loading..














Ulasan